اجرای طرح جدید تخفیفی و تقسیطی حوزه ساخت‌وساز شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از فاصله برخی ایستگاه‌های اتوبوس خط ۱۵ در مشهد + پاسخ مشهد، نخستین «شهر دوستدار آب» در ایران | جزئیات طرح ابتکاری شهرداری مشهد برای مدیریت منابع آبی چیست؟ بهره‌برداری از ۲۰ هکتار از «بوستان کرامت» مشهد در فاز نخست عملیات اجرایی برداشت آب مورد نیاز فضای سبز شهری مشهد از مسیل چهل‌بازه افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در فروردین ۱۴۰۳ درباره «باغو»، مزرعه‌ای تاریخی در محله خواجه ربیع مشهد ۱۲ مطالبه از مجلس دوازدهم برای مشهد فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود قدردانی معاون شهردار مشهد از نیرو‌های خدوم امدادرسان مدیریت شهری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: یکی از اقدامات شاخص شهید آیت‌الله رئیسی (ره)، احیای کارگروه ملی زیارت بود بازطراحی دو سامانه فرهنگی «اتفاق» و «سما» و بهره‌برداری از آن‌ها در مشهد اعمال‌قانون ۱۶۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۹ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۷ خرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «گودال» مشهد | فرعی خیابان ۱۷ شهریور که بخشی از خندق شهر بود شهروند خبرنگار | درخواست کوتاه کردن سرشاخه درختان برای جبران کمبود روشنایی در کوچه بابک مشهد + پاسخ آیین بزرگداشت شهدای خدمت در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در مشهد + فیلم پیاده‌رو خیابان‌های «بهار» و «امام رضا(ع)» مشهد بهسازی می‌شود تدوین نقشه‌راه منابع و مصارف حوزه آبی مشهد تا افق ۱۴۲۵ هوای ۶ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۷ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهره برداری از ۱۲۰۶ پروژه استان خراسان رضوی در دهه فجر

  • کد خبر: ۹۷۵۸۳
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
بهره برداری از ۱۲۰۶ پروژه استان خراسان رضوی در دهه فجر
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی گفت: هم زمان با دهه فجر امسال ۱۲۰۶ پروژه با اعتباری بیش از ۶۴۰۰ میلیاردتومان در استان بهره برداری می‌شود.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ کرونا امسال هم کم وبیش بر اجرای برنامه‌های ایام ا... دهه فجر سایه انداخته، اما عزم همگانی، حضور مردمی و اراده متولیان دولتی بر این است تا برنامه‌های دهه فجر ۱۴۰۰ بسیار باشکوه و منظم و با رعایت موازین بهداشتی مطابق سال‌های گذشته برگزار شود. در این باره رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی گفت: هم زمان با دهه فجر امسال ۱۲۰۶ پروژه با اعتباری بیش از ۶۴۰۰ میلیاردتومان در استان بهره برداری می‌شود.

حجت الاسلام محمد سلطانی در نشست خبری برنامه‌های دهه فجر ۱۴۰۰ با اعلام این خبر، افزود: مراسم گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، سه شنبه ۱۲ بهمن ازساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۰ در میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم با اجرای سرود ۱۳۵۷ نفر از دانش آموزان مشهدی، رژه موتوری نیرو‌های مسلح، سخنرانی استاندار خراسان رضوی و گل‌باران جایگاه نمادین حضرت امام راحل (ره) توسط مدیران استانی برنامه ریزی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی افزود: نواختن زنگ گلبانگ انقلاب در روز ۱۲ بهمن هم زمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه روز ۱۲ بهمن در سراسر استان اجرا خواهد شد.

سلطانی بیان کرد: درمجموع ۷۰ دستگاه اجرایی برای پروژه‌های افتتاحی استان همکاری می‌کنند که شامل ۳۸ دستگاه اجرایی و ۳۲ شهرداری در خراسان رضوی است. افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در استان با دعوت از مسئولان کشوری و مدیران ارشد استانی به انجام خواهد رسید.

دهه فجر در ۱۷۰۰ مسجد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی با بیان اینکه امسال اجرای برنامه‌های دهه فجر در ۱۷۰۰ مسجد استان پیش بینی شده است، گفت: اجرای بیش از ۲۰ هزار برنامه در ۸۵۰۰ مدرسه استان، حضور ۲۰۰ راوی فرهنگی در مدارس برای اجرای گفتمان دانش آموزی و برگزاری مراسم اختتامیه بیست ودومین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری در استانداری از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای دهه فجر امسال است.

عطرافشانی گلزار شهیدان انقلاب اسلامی در مشهد

سلطانی با اشاره به عطرافشانی گلزار شهدای انقلاب اسلامی در ۱۴ بهمن در سراسر استان، افزود: این مراسم در مشهد به ویژه در بهشت رضا (ع)، بهشت جوادالائمه (ع)، جبل النور کوهسنگی و خواجه ربیع برگزار خواهد شد.
وی در ادامه بیان کرد: برگزاری مراسم شکرگزاری و بانگ ا... اکبر همراه با نورافشانی در شب ۲۲ بهمن در جبل النور کوهسنگی مشهد و ۴۳ نقطه شهری توسط شهرداری مشهد انجام می‌شود. این برنامه هم زمان در سراسر استان سر ساعت ۲۱ اجرا می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی اظهار کرد: درجه داران نیروی هوایی با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد به مناسبت روز نیروی هوایی در ۱۹ بهمن دیدار خواهند کرد. برگزاری پویش ۴۰۰ ختم قرآن کریم، برپایی ۵۰۰ محفل قرآنی، تهیه ۳۰ برنامه قرآنی به صورت کلیپ، تجلیل از حافظان جزء ۳۰ قرآن و برگزاری همایش نقش قرآن در پیروزی انقلاب اسلامی همراه با قدردانی از حافظان و فعالان قرآنی از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است.

سلطانی اجرای مراسم تلبس ۵۰۰نفر از طلاب و برگزاری کنگره شهدای روحانی استان را از دیگر برنامه‌های یوم ا... دهه فجر امسال بیان کرد و گفت: امسال قرار است ویژه برنامه‌هایی مانند «دستاورد‌های انقلاب اسلامی» به مدت ۱۰ شب در حرم مطهر رضوی اجرا شود.

برنامه‌های فرهنگی وهنری

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی اظهار کرد: اجرای نوزدهمین جشنواره فیلم فجر استان هم زمان با جشنواره فیلم فجر کشور، جشنواره فیلم سیمرغ استان ویژه تولیدات سینمایی خراسان رضوی، شب شعر حماسه واژه ها، برگزاری آیین تجلیل از شاعران انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه کتاب در ۴۳ کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان و افتتاح ۳ کتابخانه سیار از دیگر برنامه‌های مهمی است که در این ایام اجرا می‌شود.

سلطانی گفت: در دهه فجر امسال معرفی ۷۲ شهید شاخص استان و شهدای انقلاب، محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت به یاد ۱۷۳ شهید انقلاب، جشن گلریزان آزادی ۲۲زندانی جرائم غیرعمد، قدردانی از ۲۵پیشکسوت انقلابی هیئت‌های مذهبی را نیز در برنامه پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: افتتاح ۱۵۰ طرح عمرانی مددجویی در قالب طرح مقاوم سازی کمیته امداد، قدردانی از زنان سرپرست خانوار دارای فرزند موفق، آماده سازی ۳۵ طرح صنعتی آماده بهره برداری در شهرک‌های صنعتی استان و اشتغال ۲۵۰۰ نفر در استان پس از افتتاح پروژه‌های استانی، از دیگر اهداف و برنامه‌های ایام ا... پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است.

راهپیمایی ۲۲ بهمن منوط به تصمیم ستاد کرونا

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی گفت: امسال ۲۲ بهمن مصادف با روز جمعه است. با تأیید و اجازه ستاد کرونا، چنانچه وضعیت کرونایی متعادل بود، راهپیمایی مردمی از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر سر ساعت ۹ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سلطانی بیان کرد: بعد از راهپیمایی مردمی، رئیس مجلس به عنوان سخنران پایانی مراسم به ایراد سخن می‌پردازد و مراسم با برپایی نمازجمعه به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به برپایی جشن خیابانی در شب ۲۲ بهمن امسال، اظهار کرد: چنانچه امکان برگزاری راهپیمایی مردمی به علت وضعیت کرونایی مقدور نباشد، رژه خودرویی و موتوری در روز جمعه ۲۲ بهمن از میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت المقدس اجرا خواهد شد.

پیشنهاد‌های مردمی اولویت تدوین برنامه‌های دهه فجر

استاندار خراسان‌رضوی نیز در نشست ستاد گرامیداشت دهه فجر گفت: برنامه‌های دهه فجر باید بر پایه پیشنهاد‌های مردم تدوین شود تا ماهیت انقلاب که بر ۲رکن اسلام و مردم استوار است، به مرحله ظهور و بروز برسد.

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه انقلاب اسلامی با جوشش و حرکت مردمی محقق شد، ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی با آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی یکایک مردم این مهم را محقق کرد.

استاندار خراسان‌رضوی با تأکید بر رعایت الزامات ستاد مقابله با کرونا در جشن‌های دهه فجر گفت: همه ما وظیفه زمینه‌سازی و امکان‌سازی برای حرکت‌های مردمی را داریم و در دهه مبارک فجر انسجام عملی خود را به رخ جهانیان می‌کشیم.

نظری اظهار کرد: در تبیین دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی نباید غفلت کنیم. دهه مبارک فجر فرصتی است که به این امر بپردازیم تا جوانان و نسل‌های جدید با این دستاورد‌ها آشنا شوند.

استاندار خراسان‌رضوی به اهمیت فضای مجازی و لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب در این بستر اشاره کرد و گفت: کلان‌شهر مشهد یکی از کانون‌های اصلی اجتماعات مردمی و مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی بود که با حضور گسترده اهالی این خطه، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->